Новини

Ползите от излетите и разходките сред природата

  • 17 февр., 2017
  • СПК
  • 0 Comments

Все повече хора знаят, че разходките сред природата могат да ви прочистят ума, тялото и да ви заредят с приятни емоции.  Учени, от няколко американски университета,  доказаха, че тези разходки могат да повлият на мозъкът ви..благоприятно!

РАЗХОДКАТА СРЕД ПРИРОДАТА МОЖЕ ДА ВИ ПРЕДПАЗИ ОТ НЕГАТИВНИ И ОБСЕБВАЩИ МИСЛИ.

Като се абстрахираме от почти моменталното чувство на спокойствие, което ни обзема докато прекарваме времето си сред природата, туризмът на открито може да ви отведе до неподозирани до този момент за вас места. Често, мнозина от нас стават приемници на негативни мисли, които лека полека започват да ни контролират и да отнемат от чувсвтото ни за задоволство. Това може да доведе до депресия и безпокойствие. Но наскоро направени изследвания показват, че времето прекарано сред природата значително може да понижи чувството за безпокойствие и депресия.

За да осъществят това изследване, учените сравняват данните получени от хора разхождащи се в природата и такива в градска атмосфера. Данните показват, че хората прекарващи по 90 минути сред природата имат значително намаляване на емоциите свързани със стрес и безпокойствие, като също така се наблюдава и намаляне на невроните в тази част от мозъка, отговорна за психическите заболявания. От друга страна няма данни за намаляне на нивото на стрес и безпокойстви при групата прекарваща време в града.

В изследването успешно се доказва връзката между урбанизирания живот и непосредствената му връзка с появата на депресия и други психологически заболявания. Правейки така, че редовно да се откъсваме от градските условия и да прекарваме повече време сред природата, значително се подобравя психологическото и физическото ни състояние.

ИЗЛЕТИТЕ СРЕД ПРИРОДАТА, ДОКАТО НЯМАМЕ ДОСТЪП ДО ТЕХНОЛОГИИТЕ УВЕЛИЧАВА СПОСОБНОСТТА НИ ЗА РЕШАВАНЕ НА ПРОБЛЕМИ И ИЗЛИЗАНЕТО ОТ ТРУДНИ СИТУАЦИИ.

Проучване проведено от двама американски психолози доказва, че креативният начин на мислене се подобрява от временното преустановяване на достъпа до модерни технологии и увеличаване на времето прекарано в природата. Участниците в това изследване се отправили на 4 дневен предход сред природата, по време на който  не им било позволено да използват каквито и да било технологични устройства. Същевременно им била дадена задача, чието решение изисквало креативно мислене. Двамата психолози разкрили, че участниците в тази задача имат 50 % по-добро представяне.

В това проучване учените стигнали до заключението, че технологичните устройства и шумът от градската среда са изключително деструктивни, постоянно изискващи нашето внимание, като същевременно ни лишават от възможността да се съсредоточим върху поставените ни задачи, като това пряко се отразява на когнитивните ни умения. Хубава и дълга разходка, без технологични устройства, може да понижи психическта ни умора, да облекчим ума си и повишите креативното си мислене.

РАЗХОДКАТА СРЕД ПРИРОДАТА МОЖЕ ДА ПОДОБРИ СИМПТОМИТЕ НА СИНДРОМА НА ДЕФИЦИТ НА ВНИМАНИЕТО И ХИПЕРАКТИВНОСТТА (СДВХ) СРЕД ДЕЦАТА.

Синдромът на дефицит на вниманието и хиперактивността (СДВХ) се среща все повече сред децата. Тези от тях, които страдат от СДВХ имат проблем с това да останат съсредоточени върху едно нещо, лесно се разсейват и проявяват хиперактивност.

СДВХ често е истинско изпитание за родителите, като за мнозина от тях обичайния метод да се справят с него е посредством медикаменти. Този метод понякога може да навреди повече, отколкото да помогне. Особено когато решението може да е толкова семпло и естествено. Изследване показва, че деца страдащи от СДВХ, които прекарват повече време в активности на открито, сред природата, успяват значително да заглушят симптомите на СДВХ. Резултатите от това изследване водят до заключението, че колкото повече деца страдащи от СДВХ прекарват времето си в активности сред природата, толкова по-добре се чувстват.

РАЗХОДКИТЕ СРЕД ПРИРОДАТА СА МНОГО ДОБРИ ФИЗИЧЕСКИ УПРАЖНЕНИЯ И ПОРАДИ ТАЗИ ПРИЧИНАТА УВЕЛИЧАВАТ ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТТА НА МОЗЪКА.

Вече е безспорно, че движението и физическото натоварване действат благоприятно на нашия органзиъм. Излетите сред природата са отличен начин да изгорите средно между 400 и 700 калории за един час, в зависимост от интезитета на физическото натоварване, като същевременно е по-лесно за практикуване в сравнение с други подобни активности ( например тичане)

Изследване проведено от Университета в Колумбия, САЩ, доказва, че аеробните упражнения подобряват тази част от мозъка отговорна за пространствентата и епизодична памет – иособено при жени на възраст на 70 години. Подобни упражнения не само подобряват паметта, но и възпрепятстват загубата на спомени. От изследването също така станало видно, че тези упражнения намалят стреса и безпокойствието, стимулира се самочувствието и се освобождава хормона на щастието – ендорфин. Много хора се опитват да се справят с горните проблеми посредством медикаменти, но същевременно става ясно, че решението на всеки един от тях може да е много по-лесно, отколкото си мислите.

КАК МОЖЕ ДА ЗАПОЧНЕТЕ ДА ХОДИТЕ НА ИЗЛЕТИ СРЕД ПРИРОДАТА?

За наш и ваш късмет, излетите сред природата са едни от най-лесните и евтини физически активности, които може да практикувате на открито. Пробвайте с нещо леко и ненатоварващо, за да видите в каква форма сте. Ако не се чувствате уверени в себе си, пробвайте като за начало с разходка в парка. Вече съществуват доста приложения за всеки тип мобилен телефон, с чиято помощ лесно може да замервате показателите си. Ние, от Софийски планински клуб, ви препоръчваме да включите телефоните си на самолетен режим, докато сред природата, за да й се насладите пълноценно.

Преди да тръгнете се уверете, че обувките ви са удобни, имате бутилка с вода, нещо за хапване, както и подходящи дрехи. Също така препоръчваме изпозлването на щеки, които биха могли да увеличат скоростта ви, както и да ви предпазят от нежелани трамви в колената.

Винаги сте добре дошли на събитие, организирано от Софийски планински клуб, където ще можете да научите повече за преходите в планината.

Share This Story

Categories

Comments

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *